Hensikten med boka Forretningsforståelse er å gi innsikt i viktige temaer knyttet til organisasjoner for alle som ønsker å utvikle sin kompetanse og lykkes i arbeidslivet.
Forretningsforståelse betyr å ha kunnskap om hvordan en organisasjon fungerer og skaper verdi for ansatte, kunder, aksjonærer, nærmiljø og andre som har interesser i bedriften. Å ha slik kunnskap er viktig for å kunne bidra til både små og store organisasjoner i privat og offentlig sektor. Boka er basert på dyp teoriforankring i kombinasjon med nærhet til organisasjons- og næringsliv, og har til hensikt å gjøre teoretiske rammeverk anvendbare.
I tillegg til å ta for seg kjernen i forretningsforståelse knyttet til verdiskaping, det å skape verdier gjennom innovasjon og entreprenørskap og grunnleggende økonomi, er boka delt inn i tre hovedområder: forretningsidé og -modell, forretningsplanlegging og forretningsdrift.
Du kan kjøpe og lese mer om boken hos vårt forlag Cappelen Damm (link)
Viktige spørsmål
Hvor god er du til å tenke nytt og gjennomføre nye ideer?
Har du tilstrekkelig forretningsforståelse for å lykkes i arbeidslivet?
Hvordan kan du på en mer effektiv måte bidra til verdiskaping i organisasjonen hvor du jobber?
Dette er viktige spørsmål for de fleste som ønsker å skape seg en karriere i organisasjons- eller næringslivet.
Boken Forretningsforståelse adresserer blant annet disse spørsmålene, og har som ambisjon å bidra til bedre forståelse av hvordan virksomheter fungerer, hvordan økt innovasjon kan oppnås, mer nyskaping og økt verdiskaping i bedrifter og organisasjoner.
GOD LESNING OG LYKKE TIL